Nieoczywiste ujęcia, które powinnaś zrobić na sesji biznesowo-wizerunkowej, o których być może nie pomyślałaś

portret lekarza praca

Sesja wizerunkowa jest ważnym elementem budowania marki osobistej. Pozwala na nawiązanie relacji z odbiorcami. Profesjonalne i jakościowe zdjęcia mogą być kluczem do zrobienia pozytywnego pierwszego wrażenia na potencjalnych klientach, którzy podejdą do współpracy z Tobą z ufnością. Przyciągające wzrok fotografie na dłużej zapadną odbiorcy w pamięci i pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencji.

Poznaj swój biznes od kuchni

Oprócz zdjęć klasycznych biznesowych ujęć jak portret warto pokazać poszczególne elementy z życia Twojego biznesu. Odbiorcy lubią oglądać jak od zaplecza wygląda proces powstawania produktu, którym są potencjalnie zainteresowani. Oprócz tego możesz pokazać siebie w trakcie pracy czy przedstawić proces obsługi klienta. Takie ujęcia pozwalają odbiorcom na zwiększenie zaufania do marki, tworzenie z nią więzi emocjonalnej i otwiera możliwość interakcji.

dieta-odchudzajaca

Szparowanie

Jeśli umieszczasz często swój wizerunek w postach dodawanych na media społecznościowe to warto pomyśleć o ujęciach, które wykorzystasz potem w różnego rodzaju grafikach. Możesz przykładowo uwiecznić moment, gdy wskazujesz na coś ręką. Potem łatwo usuniesz tło z takiego zdjęcia, a swoją sylwetkę wkleisz do grafiki będącej częścią instagramowej karuzeli czy zaproszeniem na webinar.

Mockup

Mockup to nic innego jak wizualizacja 3D lub odpowiednio przeretuszowane zdjęcie, na które w łatwy sposób nałożysz swoją grafikę. Możesz wykorzystać tego rodzaju zdjęcie przy prezentacji swojego produktu.
 
Jak zrobić takie zdjęcie?
Będą Ci do niego potrzebne rekwizyty. Możesz wykorzystać komputer, białą kartkę czy telefon. Na zdjęcie, na którym trzymasz jeden z tych przedmiotów możesz potem narzucić swoją grafikę, która dotyczy premiery kursu czy e-booka, nowej oferty czy zaproszenia na webinar.
 
Ważne, aby trzymany przez Ciebie przedmiot był ułożony pionowo w pozycji równoległej do aparatu. Staraj się uniknąć pochylenia, ponieważ potem umieszczenie grafiki może być utrudnione.
przewodnik jak robić lepsze zdjęcia telefonem

Uwolnij emocje

Zdjęcia publikowane przez Twoją markę powinny być kompatybilne z jej tone of voice i odpowiednio dopasowane do grupy docelowej. W zależności od rodzaju publikowanych treści i stylu w jakim komunikujesz się ze swoimi odbiorcami możesz potrzebować fotografii wyrażających różne emocje. Zastanów się jaki ładunek emocjonalny będą zawierały Twoje kolejne posty i komunikaty.
 
Pamiętaj, że nie zawsze musisz skupiać się tylko na radosnych ujęciach. Być w Twoim przypadku sprawdzi się bardziej wyrażenie smutku, zadumy czy rozczarowania zamiast szczęścia. Może na Twoim profilu pojawiają się treści, które nawiązują do trudnych tematów, w które idealnie wpasowałoby się zdjęcie w bardziej poważnym tonie.
 
Jednakże smutek nie jest zarezerwowany tylko dla poważnej tematyki. Być może właśnie zakończyłaś swój pierwszy kilkutygodniowy kurs online, który przebiegł w fantastycznej atmosferze i odczuwasz rozczarowanie, że musisz już pożegnać swoje kursantki. Tym samym chcesz przekazać uczestniczkom swojego kursu, że współpraca z nimi była dla Ciebie istotna i chcesz, aby poczuły się docenione.
 
Rozważ wyrażenie różnych emocji. Może przydać Ci się ujęcie wyrażające zamyślenie lub refleksję nad jakimś zagadnieniem. Być może chcesz delikatnie zakomunikować swoim swoim odbiorcom, aby śledzili Twój profil, bo w najbliższym czasie planujesz premię swojego nowego produktu albo ogłoszenie startu zapisów na kurs. W takiej sytuacji może przydać Ci się ujęcie z palcem na ustach na znak dotrzymania sekretu.
fb-share-icon

Pozostaw komentarz