Jak przygotować się do pierwszej biznesowej sesji zdjęciowej?
Zdjęcia biznesowe są Twoją wizytówką i ważną częścią strategii marketingowej Twojej firmy. Możesz wykorzystać je w materiałach reklamowych, umieścić na swojej stronie internetowej czy wrzucić na media społecznościowe. Warto zadbać, aby były to w pełni dopracowane fotografie, które wpłyną pozytywnie na wizerunek marki. W poniższym artykule podpowiem Ci jak przygotować się do takiej sesji, aby efekt był oszałamiający.
Zaplanuj swoje ujęcia
Przygotowania do sesji zdjęciowej powinnaś rozpocząć od zaplanowania ujęć, które chciałabyś zrobić. Przede wszystkim zastanów się, gdzie będziesz umieszczać swoje zdjęcia. To kluczowa informacja, która pomoże w stworzeniu idealnej koncepcji. Zastanów się jakich możesz potrzebować ujęć, żeby dobrze je potem wykorzystać w rozwoju swojego biznesu. Jeśli chcesz zobaczyć przykłady takich ujęć wraz z zdjęciami i opisem to zobacz TUTAJ.
Pamiętaj o rekwizytach
Bardzo ważnym aspektem, którego nie można pominąć przy zdjęciach biznesowych są rekwizyty. Pomyśl, które z nich będą idealnie wpasowywać się w zaplanowane ujęcia. Może być to przykładowo komputer, kubek z kawą czy magazyn branżowy. Odpowiednio dobrane rekwizyty mogą podkreślić charakter Twojej marki i nadać jej większego profesjonalizmu.
Wybierz odpowiednią lokalizację
Lokalizacja to jeden z kluczowych czynników, decydujący o powodzeniu sesji. Pamiętaj, że nie ma konieczności robienia Twoich zdjęć biznesowych w profesjonalnym studio z całym kompletem lamp studyjnych i jednolitym białym tłem. Oczywiście ta opcja wciąż nie wychodzi z łask, ale masz do wyboru całą masę alternatyw.
Warto zaprezentować się w swoim codziennym środowisku. Dlaczego by nie zrobić sesji w siedzibie Twojej firmy lub w Twoim domowym biurze? Pokażesz klientowi w ten sposób jak pracujesz na codzień. Dodatkowo w takim miejscu są również wszystkie potrzebne rekwizyty i co najważniejsze, to Ty będziesz się tam czuła swobodnie i komfortowo, przez co zdjęcia wyjdą, nie tylko profesjonalnie, ale również naturalnie z ukazaniem wszystkich potrzebnych emocji. Spokojnie możesz także zdecydować się na wybór kawiarnii lub hotelu.
Rozważ różne miejsca, aby jak najlepiej pokazać duszę biznesu. Fantastyczne kadry odnajdziesz nie tylko wewnątrz, ale także na zewnątrz. Plener zieleni, plener miejski czy nawet szklarnia mogą stać się Twoim idealnym tłem.
Zwróć uwagę na oświetlenie przy wyborze lokalizacji Twojej sesji. Warto rozważyć miejsca z dostępem do dużej ilości światła naturalnego, co w konsekwencji pozwoli na wyeliminowanie konieczności doboru sztucznego oświetlenia.
Uważnie wybieraj swojego fotografa
Koniecznie sprawdź portfolio swojego potencjalnego fotografa. Dobrze jest wybrać profesjonalistę, który ma za sobą już kilka sesji biznesowych. Odpowiednie doświadczenie w przygotowaniu i przeprowadzeniu klienta przez taką sesję sprawi, że Twoje wewnętrzne bariery, obawy i negatywne przekonania znikną. Twój fotograf powinien podpowiedzieć Ci jak się ustawić, żebyś czuła się komfortowo. Efekt finalny ma być dla Ciebie zadowalający i sprawić, że poczujesz się jak milion dolarów, a samo wspomnienie sesji ma przywoływać do Twojej świadomości pozytywne doświadczenia.
Przygotuj odpowiednią garderobę
Odpowiednio dobrana garderoba może spowodować, że efekt Twojej sesji będzie jeszcze bardziej oszałamiający. Ubrania mają pasować charakterem do Twojej marki, ale kluczowa jest wygoda. Strój nie może ograniczać Twojego zakresu ruchów, ponieważ odczuwany przez Ciebie dyskomfort może być potem widoczny na zdjęciach, a mimika Twojej twarzy może wyglądać niekorzystnie. Odzież powinna być dobrana odpowiednio do figury.
Coraz częściej odchodzi się od typowo formalnego ubioru na rzecz stylu business casual, który balansuje między luzem, a elegancją. Wszystko zależy także od charakteru i specyfiki Twojej branży. Jeśli prowadzisz działalność związaną ze sportem to w Twoim przypadku pożądanym strojem będzie dres lub top i legginsy.
Podczas dobierania stylizacji do swoich firmowych zdjęć pamiętaj również o kolorach. Dobrze jest, aby stylizacja współgrała, nie tylko z Twoim gustem, ale także z tłem. Warto też wybrać strój na zasadzie kontrastu, który będzie się wyróżniał spośród innych dostępnych przedmiotów, które są widoczne na zdjęciu. Co więcej, to sam kolor stroju może nawiązywać do Twojej marki lub od razu naprowadzić Twoich klientów, na to jaką branżą się zajmujesz.
Twoje zdjęcia biznesowe nie powinny być sztywne, sztuczne i bez wyrażania emocji. Obecnie powstaje coraz więcej powstaje ciekawych, pełnych emocji sesji, które są dodatkowe „ubrane” w przepiękne kolory. Dlatego nie bój się przełamywać schematy, stawiaj na nowe, autentyczne rozwiązania. Zdjęcia pokazujące prawdziwe oblicze Ciebie i Twojej marki zadziałają na klientów magnetyzująco.