3 największe mity fotografów, które blokują ich rozwój

Projekt bez nazwy

Ile razy słyszałaś, że nie dasz rady rozwinąć biznesu, bo nie masz doświadczenia, a na rynku jest już pełno dobrych fotografów? Ile razy ktoś powiedział Ci, że nie powinnaś zabierać się za fotografię bez masy profesjonalnego sprzętu?

Zaczynając fotograficzną przygodę na Twojej drodze może stanąć wiele ograniczających przekonań powtarzanych przez otoczenie. Też się z nimi mierzyłam, ale teraz wiem, że były to jedynie powielane mity. Gdybym w porę sobie tego nie uświadomiła to nie byłabym w tym miejscu, w którym jestem teraz. Prawdopodobnie uznałabym, że wiązanie swojej ścieżki zawodowej z fotografią nie ma najmniejszego sensu. Dzisiaj udowodnię Ci, że te słowa to jedynie mity, których powinnaś wyzbyć się ze swojej podświadomości.

,,Potrzebujesz masę profesjonalnego i drogiego sprzętu fotograficznego, a dodatkowo powinnaś mieć własne studio fotograficzne.”

Sama początkowo kierowałam się takim przeświadczeniem. Inwestowałam zbyt wiele w profesjonalny sprzęt, którego nie umiałam odpowiednio wykorzystać i nie miałam żadnego zwrotu z inwestycji. Na sam początek wystarczy Ci apart z jednym obiektywem, a wraz z rozwojem swoich umiejętności stopniowo poszerzysz swoje wyposażenie.

Pamiętaj także, że istnieje cała masa alternatyw dla studia fotograficznego. Możesz swoje sesje wykonywać w domu klienta lub w plenerze.

,,Potrzebujesz fotograficznego wykształcenia i wielu lat doświadczenia, aby móc uznawać się za profesjonalną fotografkę i dobrze zarabiać na robieniu zdjęć.”

Liczy się Twoje podejście, pasja i działanie, a nie wykształcenie i to w co przez większość życia wierzymy. Dzięki swojej wyjątkowości, osobowości i zmysłowi do tworzenia możesz się wyróżnić. Otwartość na działanie, na zmiany i na nowe możliwości są drogą do nowych klientów.

Pamiętaj, że nikt nie urodził się z aparatem w ręku i potrzeba czasu na zdobycie cennego doświadczenia. Żaden ceniony fotograf nie mógł pochwalić się tysiącami wykonanych sesji od pierwszego dnia swojej pracy. Jednakże portfolio to jeden z kluczowych czynników do pozyskania klienta, który nie zdecyduje się na wybór Twoich usług bez wyobrażenia sobie potencjalnego efektu jaki może uzyskać. Zacznij budowanie portfolio od sesji wykonanych znajomym czy rodzinie. Możesz także poszukać potencjalnych modeli na grupach facebookowych.

,,Trzeba mieć silną i ekstrawertyczną osobowość, aby móc zaistnieć na przesyconym rynku. Powinnaś być najlepsza, a Twoje prace powinny być wyróżniane i nagradzane, żebyś znaczyła coś w branży. Nie zapominaj o znajomościach, bo bez nich nie zajdziesz daleko.”

Siła i determinacja jest potrzebna nie tylko w rozwoju fotograficznym, ale także w każdej innej dziedzinie. Rzadko kiedy początki są przyjemnym doświadczeniem, ale kluczowe jest zrobienie pierwszego kroku. Potem możesz liczyć na efekt kuli śnieżnej. Z czasem zaczniesz się rozwijać, wykonywać coraz więcej sesji i pozyskiwać nowych klientów. Na rynku jest wiele miejsca dla nowych twórców. Jest miejsce dla nowej kawiarni, jeśli jej właściciele stworzą świetny, unikalny klimat i zaoferują coś wyjątkowego. Jest miejsce dla nowego salonu fryzjerskiego, jeśli oferowane są tam nowatorskie usługi i salon wyróżni się spośród innych. Jest miejsce również dla Ciebie jako fotografki, bo jesteś osobą wyjątkową, której nie da się podrobić. Z Twoją osobowością, doświadczeniami, umiejętnościami, „dobrym okiem” i wrażliwością jesteś w stanie zarabiać naprawdę dobre pieniądze. Wiele osób nie chce i nie potrafi robić sobie samodzielnie zdjęć nawet w dobie wysoko rozwiniętej technologii telefonów komórkowych. Dlatego potrzebny im będzie profesjonalny fotograf.

Pamiętaj, że będąc introwertykiem także możesz zarabiać na robieniu zdjęć. Jeśli praca z ludźmi nie jest dla Ciebie to pomyśl np. o fotografii produktowej. Wiele marek potrzebuje pięknych, jakościowych zdjęć swoich produktów.

fb-share-icon

Pozostaw komentarz